Koordynator
projektu
w
ZSR |
Nauczyciel
prowadzący |
Nauczyciel
prowadzący |
Nadzór i współpraca |
Piotr
Konieczny |
Jolanta Bownik |
Marta
Sposób - Żądełek |
dyrektor
Beata
Żurawska-Polkowska |
Spotkanie otwierające
W dniu 28.11.2014 roku o godzinie 13:15 odbyło się
spotkanie otwierające w Zespole szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej. W
tym spotkaniu wzięła udział pani dyrektor Beata Żurawska-Polkowska,
koordynator programu - Piotr Konieczny, Jolanta Bownik - nauczyciel
przedmiotów informatycznych, Elżbieta Facon - pedagog szkolny i Marta
Sposób - Żądełek-nauczyciel języka angielskiego. Spotkanie trwało 30
minut.
1. Celem głównym programu będzie szkolenie dla
nauczycieli z obsługi sprzętu TIK do celów edukacyjnych, uruchomienie
nie działających stanowisk komputerowych w szkole
2. Przyjmiemy kodeks 2,0, który zostanie upubliczniony na
gazetce szkolnej, a następnie będzie modyfikowany w trakcie roku
szkolnego, zgodnie z potrzebami uczniów i nauczycieli. Kodeks zostanie
przekazany do Samorządu Uczniowskiego. Treść kodeksu 2,0 będzie
wykorzystany w trakcie zajęć języka angielskiego jako materiał
ćwiczeniowy do przełożenia na język angielski.
3. Nasz pomysł na e-szkołę, to opracowanie i wdrożenie
planu funkcjonowania e-szkoły, stworzenie przejrzystego grafiku używania
sprzętu, zadbanie o formy motywowania i wspierania
nauczycieli wykorzystujących TIK.
4. W naszej szkole będzie prowadzony blog. Do jego
prowadzenia zgłosiły się uczennice klasy II Technikum
Informatycznego-Paulina Rogulska i Klaudia Świderska. Nauczycielem
czuwającym nad prowadzeniem blogu będzie pani Jolanta Bownik.
5. Terminy realizacji to grudzień 2014 - marzec 2015 r.
Piotr Konieczny
Debata szkolna

W dniu 8 grudnia 2014 roku odbyła się debata szkolna i
wzięło w niej udział 8 uczniów z klasy I
Technikum Informatycznego. Podczas debaty wykorzystano "burzę mózgów"-
każdy z uczniów mówił swoje skojarzenia związane z zachowaniem się w
sieci (kodeks, netykieta, etykieta, TIK). Hasła zapisywała jedna z
uczennic.
Nad prawidłowym przebiegiem debaty czuwała nauczycielka.
Uczniowie obejrzeli również film profesora Bralczyka o netykiecie
http://www.wykop.pl/link/37929/prof-bralczyk-o-netykiecie-i-kreatywnosci-jezykowej/
Kontrowersyjny okazał sie temat wykorzystania wizerunku
uczniów na stronach internetowych szkoły, w kronice, folderze
informacyjnym.
Na końcu każdy z uczniów podawał swoje propozycje do
kodeksu, pozostali uczniowie głosowali "za" poprzez podniesienie ręki.
Debata szkolna odbyła się 28 stycznia 2015 r. i trwała
godzinę. Debatę prowadził koordynator szkolny, a wzięli w niej udział
przedstawiciele klasy I, II, III, IV technikum informatycznego i
agrobiznesu, pani dyrektor Beata Żurawska-Polkowska, pani pedagog
Elżbieta Facon oraz nauczyciel przedmiotów informatycznych, pani Jolanta
Bownik.
Na początku koordynator szkolny powitał wszystkich,
którzy przyszli na spotkanie. Następnie przypomniał, ze nasza szkoła
przystąpiła do programu Szkoła z klasą 2.0. oraz poinformował, że w
ciągu najbliższego roku szkolnego nauczyciele i uczniowie wspólnie
wypracują zasady korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych
w nauczaniu i uczeniu się.
Spotkanie miało na celu wypracowanie wersji roboczej
szkolnego kodeksu 2.0., a każdy z uczestników ma
prawo wyrazić swoje zdanie. Następnie uczniowie zostali podzieleni na
3 osobowe zespoły, które miały zaproponować swoje pomysły dotyczące
kodeksu. Każda drużyna miała 15 minut na wykonanie zadania. Po upływie
tego czasu, reprezentanci poszczególnych grup, referowali swoje pomysły.
Każdy pomysł był zapisywany na tablicy interaktywnej przez uczennicę
klasy III technikum agrobiznesu.
Jeśli propozycje się pokrywały, wybierano tę wersję,
która była sformułowana według uczniów najciekawiej (wyboru dokonywano
przez podnoszenie ręki, jeśli uczeń był za danym zapisem). W przypadku
propozycji do kodeksu, które się nie pokrywały, wyboru dokonywano
poprzez głosowanie (podnoszenie tabliczek z numeracją od 1 do 5, gdzie 1
oznaczało, że propozycja najmniej się podoba, a 5-najbardziej),
następnie liczono głosy. Te sformułowania, które otrzymały najwięcej
głosów, zostały zapisane jako wersja robocza kodeksu.
Kodeks Szkoły 2.0
1. Podczas pracy z komputerem zgłaszamy opiekunowi lub
nauczycielowi niebezpieczne sytuacje (cyberprzemoc, pornografia, rasizm,
itp.) na które natknęliśmy się w sieci,
2. Korzystnie z serwisów społecznościowych, wymaga od nas
stosowania następujących zasad:
• Pamiętamy, że informacja umieszczona w sieci pozostanie
tam na zawsze!
• Komentujemy w sposób kulturalny zgodny z Netykietą,
• Nie podajemy danych osobowych i innych wrażliwych
danych,
• Zastanówmy się nad umieszczeniem zdjęć swoich i innych
osób,
• Jeżeli logujesz się na strony internetowe uważnie
czytaj ich regulamin.
• Nie rozpowszechniaj wirusów.
3. Zawsze podajemy, jakie jest źródło materiału, z
którego korzystamy i kto jest jego autorem. Nie wolno kopiować żadnych
treści (w tym także zdjęć) z Internetu i podpisywać je jako własne.
4. Każdy uczeń ma dostęp do tablicy interaktywnej w
czasie zajęć.
5. Telefon komórkowy lub tablet można wykorzystywać (za
zgodą nauczyciela) tylko do celów edukacyjnych np. jako kalkulator.
6. Bez zgody nauczyciela nie można rejestrować rozmów,
robić zdjęć, nagrywać filmów.
7. Uczniowie korzystają ze Szkolnego Centrum
Informacyjnego znajdującego się w bibliotece w czasie przerw, podczas
lekcji wolnych i po lekcjach, zgodnie z regulaminem.
8. Dbamy o szkolne komputery. Nie ściągamy na nie żadnych
programów/plików bez zgody nauczyciela/administratora. Nie usuwamy
znajdujących się na nich danych.
9. Nauczyciele w naszej szkole zachęcają uczniów do
korzystania z internetowych narzędzi i zasobów –
programów, stron, filmów itp. – ułatwiających uczenie się.
10. Każdy rodzic ucznia naszej szkoły ma dostęp do
informacji dotyczących życia szkoły, bieżących informacji i
udostępnionych dokumentów.
Piotr Konieczny
Galeria>>
Lekcja odwrócona
W dniu 26 lutego 2015 roku, w ramach programu "Szkoła z
klasą 2.0", odbyła się lekcja odwrócona "Sobą być - dobrze żyć". Zajęcia
miały na celu zapoznanie uczniów z definicją uzależnienia oraz
uświadomienie im wpływu używek na życie człowieka. Uczniowie zostali
podzieleni na 3 grupy, z których każda zajęła się innym zagadnieniem.
Pierwsza grupa omówiła problem narkotyków, druga alkoholu, a trzecia
papierosów.
W każdej grupie uczniowie przedstawili fazy uzależnienia,
rodzaje używek i sposoby leczenia. Podczas lekcji uczniowie korzystali
ze stron internetowych:
www.narkomania.org.pl
www.bc.ore.edu.pl
www.e-stwianazdrowie.pl
Piotr Konieczny
Lekcja odwrócona-
British Icons
Lekcja British Icons - lekcja kulturoznawcza, została
przeprowadzona w klasie pierwszej Technikum 6 marca 2015 r.
Uczniowie mieli za zadanie przygotować się do lekcji
kulturoznawczej poświęconej znakom rozpoznawczym Wielkiej Brytanii.
Instrukcja do lekcji brzmiała: Proszę o przygotowanie
informacji w dowolnej formie na temat: Znaki rozpoznawcze Wielkiej
Brytanii.
Uczniowie mieli za zadanie przygotować informacje nt.
British Icons w formie dowolnej: prezentacja, prezentacja multimedialna,
notatka, rysunek, kolaż.
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne.
Zapoznanie uczniów z przebiegiem lekcji.
2. Prezentacja prac przygotowanych przez uczniów.
Wypowiedzi ustne, pisemne, prezentacja PP, szkice i rysunki.
3. Praca w parach.
Ćwiczenie polegające na wypisaniu na kartkach jak
największej ilości ciekawych miejsc w Londynie, a
następnie porównaniu ich z partnerem. Zadanie poprowadził Łukasz
Polkowski - autor prezentacji
4. Praca zespołowa.
Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy, każda z grup
przygotowuje pytania sprawdzające z wiadomości
uzyskanych na dzisiejszej lekcji, następnie każdy lider grupy zadaje
pytania pozostałym członkom zespołów. Ta grupa, która odpowie poprawnie
uzyskuje 1 pkt.
Grupa która wygra wymyśli pracę domową, która będzie
powiązana z wiadomościami z dzisiejszej lekcji.
5. Praca indywidualna.
Każdy z uczniów ma za zadanie przytoczyć kilka słów
dotyczących wiadomości, które najbardziej przykuły jego uwagę na lekcji.
Ewaluacja –podsumowanie zajęć.
6. Komentarze uczniów dotyczące lekcji
7. Praca domowa polegająca na napisaniu listu
nieformalnego (do przyjaciela), w którym uczeń dzieli się wiadomościami
z dzisiejszej lekcji z koleżanką/kolegą. (Pomysł grupy, która wygrała
prace zespołową)
8. Uczniowie, którzy aktywnie uczestniczyli w lekcji,
otrzymali oceny bardzo dobre.
Marta Sposób - Żądełek
Lekcja UFoN
Przedstawienie uczniom zasad realizacji UFoN-u oraz
przeprowadzenie lekcji wprowadzającej, podzielono na 3 etapy:
1. 09.04.2015 r. - lekcja n/t Sztuki prezentacji
2. 15.04.2015 r. - wspólne przygotowanie tematów
prezentacji
3. 17.04.2015 r. - rozmowy n/t wybranego tematu
prezentacji
W lekcji brała udział grupa 8 uczniów klasy I kształcącej
się w zawodzie Technik Informatyk, lekcje odbyły się w ramach
prowadzonego kółka informatycznego.
Głównym celem lekcji "Sztuka prezentacji" było zapoznanie
uczniów z:
• znaczeniem mowy ciała w komunikacji oraz sztuki
panowania nad gestykulacją i mimiką
• zdaniami od których warto rozpoczynać wystąpienie oraz
tych, od których na pewno nie warto zaczynać
• zasadami prezentowania przygotowanych treści według
zasady 3P wraz z „hakami na uwagę”
• antyprzykładami prezentacji
• zasadami retoryki personalnej: maksyma jakości, ilości,
relewancji, zaplanowania
• wypróbowanymi sposobami radzenia sobie ze stresem w
sytuacjach ekspozycji społecznej
Wspólnie dyskutowaliśmy jak:
• zadbać o pierwsze wrażenie
• kontrolować przebieg prezentacji i panować nad
słuchaczami
• radzić sobie z trudnymi pytaniami ze strony słuchaczy
• zastosować w praktyce „haki na uwagę”
• zaprezentować
cel oraz korzyści dostosowane do odbiorców „na cele” i „na ryzyka”
• poradzić sobie z wokalizacją pauz
• wykorzystać reguły wywierania wpływu w celu zwiększenia
efektywności przekazu
Uczniowie przedstawili dwie prezentacje:
1. "Bezpieczeństwo na drodze".
2. "Trening czyni mistrza"
Uczniowie po debacie wybrali temat 1 uznając go za
niezwykle istotny.
Debata miała charakter panelu dyskusyjnego i "burzy
mózgów". Uczniowie wybierając właśnie ten temat uznali, iż wiedza dobyta
na zajęciach będzie służyła nie tylko im ale również innym uczniom.
Uczestnicy podczas lekcji ustalili, iż zdobytą wiedzą będą dzielić się
podczas lekcji wychowawczych z innymi klasami.
Jolanta Bownik
Lekcja odwrócona -
“Vocabulary connected with physical apperance and personality”
Lekcja odwrócona “Vocabulary connected with physical
apperance and personality” dotyczyła słownictwa i ćwiczeń związanych z
wyglądem zewnętrznym i cechami charakteru.
Uczniowie mieli za zadanie nauczyć się w domu nowych
słówek, popracować nad wymową oraz wyszukać pewne informacje. Na lekcji
uczniowie zastosowali słownictwo w praktyce przy
pomocy wielu ćwiczeń. Ćwiczone były umiejętności poprawnej wymowy,
poprawnego doboru słówek, opis ilustracji.
Na lekcji poprzedzającej uczniowie otrzymali od
nauczyciela zasób słownictwa do nauki w domu. Ich
zadaniem było również zapoznanie się z plikiem MP3 online, na którym
mogli usłyszeć poprawną wymowę każdego słowa.
Plik był dostępny dla każdego ucznia online.
Marta Sposób - Żądełek
Lekcja odwrócona -
„Jak być asertywnym”

Lekcja odwrócona „Jak być asertywnym” dotyczyła
zapoznania uczniów z zagadnieniem asertywności i zachęcenia młodzieży do
stosowania zachowań asertywnych w życiu codziennym.
Utworzono trzy zespoły a każdy zespół otrzymał
następującą instrukcję:
grupa I - "Proszę zapoznać się z rodzajem zachowań
uległych. Co to jest? Dlaczego jesteśmy ulegli? Czym ryzykujemy gdy
jesteśmy ulegli?
grupa II - "Proszę dowiedzieć się na czym polegają
zachowania asertywne. Dlaczego jesteśmy asertywni? Czym ryzykujemy będą
asertywnymi?
grupa III - Proszę zapoznać się z rodzajem zachowań
agresywnych. Dlaczego jesteśmy agresywni? Czym ryzykujemy będąc
agresywnym?
Na początku uczniowie poznali celem lekcji (wyjaśnienie
pojęcia asertywność, poznanie zachowań asertywnych, uświadomienie
mechanizmu naciskania przez grupę).
Następnie chętne osoby o wyjaśniły pojęcia
"asertywność". Jedna z uczennic zapisywała hasła na tablicy, następnie
wypracowaną definicję zapisała na tablicy. W każdej z trzech grup
uczestnicy wybierali lidera, który zaprezentował opracowane przez grupę
zagadnienia:
- I grupa - zachowania uległe
- II grupa - zachowania asertywne
- III grupa - zachowania agresywne
Liderzy przedstawili wypracowane przez poszczególne grupy
informacje: dlaczego jesteśmy ulegli, asertywni, agresywni - co
ryzykujemy i co zyskujemy dzięki zachowaniom asertywnym.
Po prezentacji przedstawiono opis zdarzenia -Na podwórku
szkolnym spotykasz dwóch kolegów, którzy palą papierosy. Wiesz, że gdy
podejdą do Ciebie to Cię poczęstują. Jeżeli nie zapalisz, to będą Cię
uważać za małolata i tchórza. Ale Ty nie masz ochoty na zapalenie
papierosa. Po prezentacji wszyscy uczniowie określili najlepszą ich
zdaniem postawę, zachowanie i uzasadnili jej wybór. Wnioski zostały
zapisane przez lidera grupy I na tablicy. Na koniec zostały rozdane
wszystkim grupom przygotowane wcześniej kartki z różnego typu
zachowaniami. Rolą uczniów w każdej grupie było posegregowanie kartek na
omawiane trzy grupy zachowań. Liderzy grup przedstawili swoje propozycje
oraz uzasadnili wybór.
Piotr Konieczny
Lekcja UFoN - "Bezpieczeństwo
Ruchu Drogowego"

W dniu 20.04.2015 r. odbyła się lekcja z kamerą.
Uczniowie podzieleni zostali na 3 grupy, jeden z uczniów pełnił rolę
prowadzącego, następnie uczestnicy lekcji odpowiadali na przygotowane
podczas wcześniejszego spotkania pytania, oglądali filmy kampanii
społecznej "Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego".
Jeden z uczniów podzielił się swoimi przeżyciami
związanymi z uczestnictwem w wypadku drogowym.
Pytania do lekcji:
1. Czy wiesz jakie konsekwencje grożą za
nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego?
2. Co według Ciebie jest najczęstszą przyczyną wypadków
na drodze?
3. Jakie konsekwencje powinny być wyciągane wobec osób
kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu lub narkotyków?
4. Spróbuj opisać krótką historie jako obserwator wypadku
drogowego.
Zajęcia przebiegały w koleżeńskiej atmosferze, uczniowie
zachowali powagę należną tematowi. Dzięki lekcji "Sztuka prezentacji"
uczestnicy zajęć potrafili częściowo opanować stres.
Przed lekcją przypomniano opracowane zasady:
1. Dzięki temu, że wiesz co i do kogo będziesz mówił
zmniejszy się Twoja niepewność!
2. Nie denerwuj się. Każdemu się zdarza, że zapomni słowa
albo nie będzie pamiętał co miał powiedzieć!
3. Utrzymuj kontakt wzrokowy z uczestnikami lekcji. To
angażuje ich i powoduje, że są bardziej zainteresowani prezentacja.
Uśmiech tez pomaga!
4. Myśl pozytywnie. Wyobraź sobie, że prezentacja Ci się
udała!
5. Nie bój się wszyscy jesteśmy ludźmi. Popełniamy błędy,
mamy problemy z prezentacjami!
Uczniowie podczas zajęć korzystali z zasad
przedstawionych powyżej, jeden z uczniów pełnił rolę prowadzącego, uczeń
ten świadomie chciał pełnić rolę prowadzącego i stopniowo podczas
wystąpienia walczyć ze stresem. Przed kamerą występowała grupa 8 osób.
film>>pobierz 28,2 MB
Galeria>>>
Jolanta Bownik
Lekcja odwrócona - „Prawdy
i mity o subkulturach”
24 kwietnia 2015 r. odbyła się lekcja odwrócona „Prawdy i
mity o subkulturach”. Głównym zagadnieniem było zapoznanie się z
definicją subkultury, poznanie różnych rodzajów subkultur, w tym takich,
które można spotkać w Polsce oraz historii ich powstania.
Uczniowie podzielili się na 3 grupy. Każda z grup
otrzymała polecenie, by przygotować informacje o trzech subkulturach.
Pierwsza grupa otrzymała polecenie: "Przygotuj
najważniejsze informacje o Depeszowcach, Skinhedach i Popersach".
Druga grupa otrzymała polecenie: "Przygotuj wiadomości o
Satanistach, Raperach, Hipisach.
Trzecia grupa dostała polecenie: "Przygotuj informacje o
Punkowcach, Emo, Metalowcach".
Wszystkie grupy miały zastanowić się nad pojęciem
subkultury i zapoznać się z innymi rodzajami subkultur niż te, które
zostały przydzielone poszczególnym grupom. Na początku zajęć
wykorzystano metodę burzy mózgów i uczniowie z każdej grupy
przedstawiali definicje subkultury. Skojarzenia zostały zapisane na
tablicy interaktywnej.
Następnie jeden z uczniów odnalazł w Internecie definicję
subkultury i przeczytał głośno. Później każda z grup zaprezentowała
zadane subkultury (pokazywała zdjęcia wyszukane z czasopism
lub wydrukowane z Internetu i krótko charakteryzowała daną subkulturę,
niektórzy zamiast wydrukowanych zdjęć mieli obrazy i najważniejsze
informacje na pendivie, co zostało wyświetlone na tablicy
interaktywnej).
Na zakończenie zajęć uczniowie wymieniali inne
subkultury, których charakterystyka nie pojawiła się na lekcji.
Piotr Konieczny
Lekcja odwrócona - "Dzień
Języków Obcych"

Tydzień przed DJO zamieszczono informację na stronie
szkoły, jak również ogłoszenia na terenie szkoły dotyczące DJO. Znalazły
się tam wszystkie niezbędne informacje, dotyczyły one tematów, form i
metod pracy.
Dodatkowo poinformowano każdą klasę o DJO, o tym jak on
ma wyglądać.
DJO trwał 5 godzin lekcyjnych, udział wzięło 21 uczniów z
klas I-III Technikum. Tematy poruszane na DJO obcych były różne:
The Great Britain is....(dokończ), What do you know about
Great Britain?
Tradycja i kultura Rosji, Zwyczaje Rosjan...
Następnie przedstawiono uczniom możliwe tematy na DJO.
Padły ewentualne propozycje.
1.Uczniowie dzielą się na grupy robocze tydzień przed DJO.
Wybierają sobie jeden z tematów lub podają swój
własny związany z kulturą, tradycją, zwyczajami, geografią jednego ze
wspomnianych państw.
2. Wszyscy uczniowie biorący udział w tym szkolnym
wydarzeniu sami przydzielają sobie zadania i obowiązki, jedni
odpowiedzialni są za sprawy techniczne czyli np. tworzenie samej
prezentacji, inni za logikę i spójność wypowiedzi, a jeszcze inni za
wyszukiwanie materiałów.
W trakcie przygotowań nauczyciel nadzorujący i koordynujący
cały przebieg przygotowań do DJO konsultuje się z uczniami podczas zajęć
z języka angielskiego oraz zajęć dodatkowych. Na
koniec przygotowań prowadzący sprawdza ich wiedze za pomocą quizu.
Zaproponowano uczniom przygotowanie małego poczęstunku - dania typowego
dla jednego z państw.
3. Podsumowanie odbywa się w tych samych grupach
roboczych. Uczniowie pracują nad projektem: kolaż, rysunek, szkic,
portfolio itp.
4. Komisja ocenia prace. Za pierwsze 3 miejsca oceny
celujące, reszta bdb. Laureaci pierwszego miejsca otrzymają również
nagrodę, która będzie wręczona na zakończeniu roku szkolnego.
Galeria>>
Marta Sposób - Żądełek
Festiwal Szkoła z klasą 2.0

Festiwal szkolny odbył sie w Zespole Szkół rolniczych w
Woli Osowińskiej 1 czerwca 2015 roku i był połączony ze szkolnym Dniem
Dziecka. Zaproszono Panią dyrektor, wszystkich nauczycieli, uczniów.
Szkolny Festiwal 2.0 rozpoczął się o godzinie 10.00, czyli na trzeciej
godzinie lekcyjnej.
Wszystkich obecnych przywitała Pani dyrektor Beata
Żurawska - Polkowska. Koordynator programu - Piotr Konieczny,
który przypomniał wszystkim założenia programu „Szkoła z klasą
2.0″ oraz program przebiegu festiwalu połączonego z obchodami dnia
Dziecka. Następnie przedstawiciele poszczególnych klas pokazały
wszystkim prezentacje multimedialne (klasa I przedstawiła wypracowany
Kodeks 2.0 i omówiła poszczególne jego elementy, klasa II
zaprezentowała najważniejsze zagadnienia związane z narkotykami, klasa
III przybliżyła innym problematykę subkultur).
Później uczniowie klasy I technikum pokazali filmik
nagrany podczas lekcji UFoN. Młodzież była bardzo zaangażowana w
prezentację swojego dorobku.
Po obejrzeniu prezentacji i filmiku, wszyscy przenieśli
się na boisko szkolne. Tu odbyły się zabawy i konkurencje sprawnościowe,
nad przebiegiem których czuwał pan Sławomir Dudek -nauczyciel WF
(przeciąganie liny, wyciskanie sztangi, "Slalom z jajem","Góra
pączków").
W zabawach tych brali udział także nauczyciele. Oprócz
tych zabaw wybrano Miss i Mistera technikum.
Oceny kandydatów dokonało jury, w skład którego wchodzili
nauczyciele i uczniowie. Dodatkową atrakcją była wróżka (przebrana
uczennica), która przepowiadała przyszłość wszystkim zainteresowanym.
Podsumowania festiwalu dokonała pani dyrektor, dziękując
koordynatorowi programu i wszystkim, którzy byli
zaangażowani w jego realizację. Pogratulowała także wszystkim
zwycięzcom.
Galeria>>
Piotr Konieczny

Podsumowanie udziału w projekcie:
W roku szkolnym 2014/2015 w ZSR w Woli Osowińskiej
nauczyciele i uczniowie uczestniczyli w projekcie Szkoła z klasą 2.0.
Jest to kolejna edycja programu organizowanego przez Centrum Edukacji
Obywatelskiej. Miała ona na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych
technologii informacyjno-komunikacyjnych (tzw. TIK) w edukacji i
rozwijanie ciekawych i atrakcyjnych dla uczniów sposobów nauczania.
Program Szkoła z klasą pomaga między innymi rozwijać
umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze
źródeł w Internecie oraz wykorzystywania wiedzy w praktyce.
W naszej szkole w projekcie wzięło udział czterech
nauczycieli, którzy wraz z uczniami różnych klas realizowali projekty
edukacyjne z wykorzystaniem TIK: Jolanta Bownik, Marta Sposób-Żądełek,
Piotr Konieczny. Działania podejmowane w ramach projektu zostały opisane
powyżej, a szczegółowe sprawozdania zaprezentowane koordynatorom
projektu on-line. Pani dyrektor Beata Żurawska-Polkowska realizowała
zadania dyrektora a całość projektu koordynował Piotr Konieczny. W
sierpniu br. otrzymaliśmy tytuł Szkoły z klasą 2.0!!! |