Główna

O nas

Samorząd

Plany lekcji

Kronika

Kalendarz

Rekrutacja

Matura

Praktyki

Egzamin zaw.

Dokumenty

Podręczniki

Zaoczne

Dobre praktyki

Galeria

Absolwenci

Archiwum

Frekwencja

Osiągnięcia

Nauczyciel

 

 

 

Inicjatywy realizowane w Zespole Szkół Rolniczych

w ramach 100-lecia Odzyskania Niepodległości


Inicjatywa Technikum im. Wincentego Witosa w Woli Osowińskiej zorganizowana w ramach obchodów 100 - lecia Odzyskania Niepodległości

W dniu 30 listopada 2018 r. uczniowie Technikum im. Wincentego Witosa w Woli Osowińskiej zakończyła realizację projektu 100 x niepodległa.

Celem inicjatywy było wykonanie tabliczek do oznakowania nieruchomości mieszkańców lokalnej społeczności. Uczniowie wykonali według zamówionych wzorów tabliczki dla osób zamieszkałych między innymi w: Woli Osowińskiej, Borkach, Woli Chomejowej, Krasewie, Tchórzewie, Nowinach, Osownie, Białej.

Tabliczki zostały wykonane w ramach zadeklarowanych działań szkoły na 100 – lecie niepodległej i były przekazywane całkowicie bezpłatnie.

Wszystkim uczestnikom projektu dziękujemy i mamy nadzieję, że oznakowanie nieruchomości ułatwi lokalizację posesji i dotarcie pod wskazany adres między innymi służbom ratowniczym czy porządkowym.

Dyrektor ZSR w Woli Osowińskiej

Beata Żurawska-Polkowska


Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu Historycznego „Najstarsza pamiątka rodzinna”

W wielu domach przekazuje się stare zdjęcia, dokumenty, listy, odznaczenia i inne rzeczy należące do naszych przodków. Przedmioty takie nazywane są pamiątkami rodzinnymi. Zazwyczaj przekazywane są z pokolenia na pokolenie i stanowią cenne źródło wiedzy na temat historii danej rodziny. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość zaprezentowania pamiątek rodzinnych i opowiedzieć ich historię biorąc udział w konkursie.

Wyłoniono następujących zwycięzców:

I miejsce – Patrycja Bieniek kl. III TA I miejsce – Mariola Karwowska kl. III TA

II miejsce – Marek Kolasik kl. II TA

III miejsce – Bartosz Fajkowski kl. III TA

Wśród przyniesionych pamiątek znalazły się obrazy o treści religijnej, ordery i medale, zeszyty szkolne z lat 60-tych, zdjęcia przodków z początków XX wieku. Podczas ogłaszania wyników Pani Dyrektor, Beata Żurawska-Polkowska, pokazała młodzieży pamiątki własnej rodzinny opowiadając historie z nimi związane. Dziękuję młodzieży za zaangażowanie i trud włożony w przygotowanie prac konkursowych. Gratuluję zwycięzcom. (B. Szykuła)


Święto Drzewa

Święto Drzewa jest programem edukacji ekologicznej Klubu Gaja realizowanym od 2003 roku, którego inauguracją jest ogólnopolska i międzynarodowa akcja sadzenia drzew co roku 10 października. Święto to i działania z nim związane trwają do końca listopada. Celem programu jest edukacja dla rozwoju zrównoważonego i podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatu na Ziemi.

Nasza szkoła również przyłączyła się do obchodów tego święta, 16 listopada w klasie I TA zorganizowane zostały zajęcia edukacyjne dotyczące globalnego ocieplenia, roli drzew na Ziemi oraz działań związanych z ich ochroną. Punktem kulminacyjnym było posadzenie na placu szkolnym trzech drzewek - dębów otrzymanych od I Liceum Ogólnokształcącego w Radzyniu Podlaskim w ramach akcji „100 DĘBÓW NA STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI”.

 Ponadto 16 listopada 2018 roku minęła „100 rocznica notyfikacji mocarstwom powstania Niepodległego Państwa Polskiego przez naczelnego dowódcę Józefa Piłsudskiego”.

W ten sposób nasze działania związane były nie tylko ze „Świętem Drzewa”, ale również „100 Rocznicą Odzyskania Niepodległości”. (M. Rogulska)

Galeria>>


Galeria>>


Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu Historycznego „Najstarsza pamiątka rodzinna”

W wielu domach przekazuje się stare zdjęcia, dokumenty, listy, odznaczenia i inne rzeczy należące do naszych przodków. Przedmioty takie nazywane są pamiątkami rodzinnymi. Zazwyczaj przekazywane są z pokolenia na pokolenie i stanowią cenne źródło wiedzy na temat historii danej rodziny. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość zaprezentowania pamiątek rodzinnych i opowiedzieć ich historię biorąc udział w konkursie.

Wyłoniono następujących zwycięzców:

I miejsce – Patrycja Bieniek kl. III TA I miejsce – Mariola Karwowska kl. III TA

II miejsce – Marek Kolasik kl. II TA

III miejsce – Bartosz Fajkowski kl. III TA

Wśród przyniesionych pamiątek znalazły się obrazy o treści religijnej, ordery i medale, zeszyty szkolne z lat 60-tych, zdjęcia przodków z początków XX wieku. Podczas ogłaszania wyników Pani Dyrektor, Beata Żurawska-Polkowska, pokazała młodzieży pamiątki własnej rodzinny opowiadając historie z nimi związane. Dziękuję młodzieży za zaangażowanie i trud włożony w przygotowanie prac konkursowych. Gratuluję zwycięzcom. (B.Szykuła)


 

 

Szkolny Klub HDK

 

Galeria>>



OGŁOSZENIE SZKOLNEGO KONKURSU HISTORYCZNEGO

NAJSTARSZA PAMIĄTKA RODZINNA

Bardzo ważną i cenną rzeczą w każdej rodzinie są przekazywane z pokolenia na pokolenie pamiątki rodzinne, które pełną role pewnego rodzaju talizmanów przynoszących szczęście jak również niezapomniane historie przodków.

Takimi pamiątkami może być na przykład biżuteria w postaci pierścionka lub naszyjnika, który matka przekazuje swojej córce po swojej babci i tak dalej z każdym następnym pokoleniem. Często też rolę pamiątek rodzinnych pełnią też książki, maszyny do szycia, stare zegary, porcelana i inne urządzenia.

Takie rzeczy mogą mieć wartość muzealną. Jeżeli są długo w rodzinie to ich wiek można określić nawet na 100 lat i więcej. Tego typu pamiątki mają przede wszystkim wartość sentymentalną dla członków rodziny.

Pamiątki rodzinne powinny być ozdobą i dumą każdego gospodarstwa domowego, ponieważ są symbolem tego, że rodzina ma swoje tradycję, które są kultywowane z pokolenia na pokolenia i nie poddaje się zapomnieniu pomimo ciągłego upływu czasu.

Ponadto, albumy rodzinne również mogą być pewnego rodzaju pamiątką po bliskich, dzięki nim możemy dowiedzieć się jak wyglądali, jak żyli, jak liczne mieli rodziny i czym się zajmowali. A niekiedy nawet za danym zdjęciem kryje się ciekawsza historia. Czy w Twojej rodzinie zachowały się stare pamiątki rodzinne? Jakie? Czy wiąże się z nimi historia? Podziel się nią z nami.

Cele konkursu:

1. Kształtowanie postaw poszanowania dziedzictwa kulturowo-historycznego naszej małej ojczyzny poprzez propagowanie i pogłębianie wiedzy o historii.

2. Zainspirowanie i zachęcenie uczniów do podjęcia samodzielnych badań nad historią swojej rodziny, środowiska związanego z miejscem zamieszkania, miejscowości czy gminy.

3. Doskonalenie umiejętności posługiwania się różnorodnymi formami wypowiedzi: relacje, wywiady, opowiadania, opis, reportaże.

4. Przywracanie pamięci przedmiotom, miejscom i ludziom, którzy pozostawili po sobie zachowany obecnie krajobraz kulturowy.

5. Kultywowanie wartości, ideałów i postaw przekazywanych w rodzinie.

 


Gminny Konkurs Plastyczny

"Portret Józefa Piłsudskiego"

W dniu 13 listopada 2018 r. wręczono nagrody laureatom Gminnego Konkursu Plastycznego "Portret Józefa Piłsudskiego".

Na konkurs nadesłano 39 prac plastycznych w trzech kategoriach wiekowych. W kategorii wiekowej szkoła ponadgimnazjalna I miejsce zajął autor pracy z naszej szkoły - Krystian Izdebski. (P. Konieczny)


Wincenty Witos - bohater walki o wolność i demokrację

W dniu 14 października 2018 r. obchodziliśmy wyjątkowe święto. Dokładnie 8 lat nasza szkoła otrzymała sztandar i  przyjęła imię Wincentego Witosa.

Z tej okazji uczniowie technikum pod opieką p. Piotra Koniecznego przygotowali akademię, która składała się z III części: przedstawienia Sondy ulicznej przeprowadzonej w Radzyniu Podlaskim nt: "Kim była Wincenty Witos", prezentacji multimedialnej o Wincentym Witosie oraz czterech scenek rodzajowych dotyczących wizji rehabilitacji patrona naszej szkoły. (P. Konieczny)

Galeria>>


Inicjatywa Technikum im. Wincentego Witosa w Woli Osowińskiej zorganizowana w ramach obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości

Organizatorem jest społeczność szkolna, która deklaruje wykonanie i przekazanie nieodpłatnie 100 tabliczek do oznakowania zabudowań posiadaczom nieruchomości znajdującym się na terenie gminy Borki. Warunkiem udziału uczestnika w inicjatywie jest zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu.

Regulamin pdf Regulamin docx Oświadczenie

Koordynator projektu:

Piotr Konieczny


Galeria>>

Wieniec dożynkowy 1918-2018

W czasie wakacji został przygotowany wieniec dożynkowy Zespołu Szkół Rolniczych w Woli Osowińskich. Materiały do wieńca przygotowali następujący uczniowie: Bylina Mikołaj, Zabielski Daniel, Fijałek Łukasz, Grochowski Paweł, Koczkodaj Damian, Wierzchowski Konrad, Guz Dawid, Rzepka Łukasz, Wierzchowski Bartek, Fajkowski Bartosz.

Przy wieńcu pomagali następujący uczniowie: Dominika Sokół, Ochnio Karolina, Skowron Magdalena, Karpińska Justyna, Kulik Adam, Izdebski Krystian. Planszę z wizerunkiem patrona naszej szkoły Wincentego Witosa wykonał p. Piotr Konieczny.

Anna Kopańska

Uzasadnienie symboliki wykonanego wieńca:

  • Godło z 1918 roku,

  • Kolory: biel i czerwień - barwy narodowe,

  • Zieleń - symbolizuje przywiązanie do ziemi, świeżość życia, królestwo roślin, zwłaszcza tych wschodzących wiosną,

  • Kłosy kojarzą się z bogactwem, dostatkiem, symbolizują odrodzenie,

  • Wincenty Witos- jeden z najwybitniejszych polskich polityków okresu II Rzeczpospolitej,

  • Data: 1918 - 2018 nawiązuje do 100-lecia Odzyskania Niepodległości,

  • Projekt wykonany z barwionych ziaren (pszenica, żyto, owies, owies czarny, rzepak),

  • Tablica ma rozmiary: 1000 x 918 mm (1918).

Piotr Konieczny

 

LEKCJA HISTORII ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU SZKOLNEGO „HISTORIA UKRYTA W FOTOGRAFII Z OKRESU 1918-2018”

W dniu 26 kwietnia odbyła się niecodzienna lekcja historii jako podsumowanie Szkolnego Konkursu Historycznego „Historia ukryta w fotografii z okresu 1918-2018.”. Gościem Honorowym była Pani Krystyna Kożuch – wieloletni nauczyciel historii i Dyrektor Gimnazjum w Woli Osowińskiej a obecnie Prezes Towarzystwa Regionalnego w Woli Osowińskiej opiekująca się zbiorami w Muzeum Regionalnego w Woli Osowińskiej.

Na początku została zaprezentowana i omówiona wystawa składająca się z prac uczniów zgłoszonych do szkolnego konkursu. Ponadto Dyrektor Szkoły, Pani Beata Żurawska-Polkowska oraz Pani Beata Orlicz i Pani Anna Kopańska udostępniły na wystawę fotografie z albumów rodzinnych. Następnie Pani Krystyna Kożuch poprzez zdjęcia przybliżyła lokalną historię miejscowości oraz ich mieszkańców.

Do konkursu szkolnego zostało zgłoszonych 15 prac. Wśród nich wyłoniono 5, które otrzymały wyróżnienie. Jury postanowiło nie przyznawać miejsc ze względu na bardzo wyrównany poziom.

Kolejnego dnia, podczas zakończenia Szkoły przez klasy IV, uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy a laureaci nagrody. Do grona laureatów należą: Łukasz Rzepka, Aleksandra Kozak, Monika Kozyrska, Rafał Dudziński, Patryk Krasuski.

Koordynatorem działań była p. Barbara Szykuła.

Dziękuję młodzieży za zaangażowanie, podzielenie się rodzinnymi historiami oraz fotografiami. (B. Szykuła)

Galeria>>


OGŁOSZENIE SZKOLNEGO KONKURSU HISTORYCZNEGO

HISTORIA UKRYTA W FOTOGRAFII Z OKRESU 1918-2018

Fotografie są jednym z najprostszych i najlepszych sposobów przywoływania przeszłości. Fotografia może pobudzić zainteresowanie historią oraz zachęcić do jej poznawania. Każdy ma dostęp do starych zdjęć. Można je znaleźć we własnym domu, w starych albumach, w dawno nie otwieranych szufladach, na strychach, w piwnicach… Można również szukać starych fotografii w archiwach, muzeach, bibliotekach, antykwariatach, czy też po prostu na pchlim targu.

Patrząc na fotografię możemy dowiedzieć się jak wyglądało dawnej życie całego miasta, z ludźmi idącymi ulicami, z witrynami sklepów i ich szyldami.

Możemy dostrzec jak zmieniała się moda, pora dnia, pora roku. Możemy zobaczyć jak wyglądały wnętrza domów, fabryk, sklepów. Możemy popatrzeć na ludzi w ich codziennym życiu ale także podczas wyjątkowych wydarzeń historycznych czy też prywatnych uroczystości (śluby, pogrzeby). Jednym słowem poznawanie przeszłości z wykorzystaniem fotografii jest jedną z najlepszych metod poznawania historii.

W związku z Obchodami 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę w naszej szkole zostaje ogłoszony konkurs.

Celem konkursu jest:

1. Kształtowanie postaw poszanowania dziedzictwa kulturowo-historycznego naszej małej ojczyzny poprzez propagowanie i pogłębianie wiedzy o historii okresu 1918-2018 rok.

2. Zainspirowanie i zachęcenie uczniów do podjęcia samodzielnych badań nad historią swojej rodziny, środowiska związanego z miejscem zamieszkania, miejscowości czy gminy zamieszkania.

3. Doskonalenie umiejętności posługiwania się różnorodnymi formami wypowiedzi: relacje, wywiady, opowiadania, opis, reportaże.

4. Przywracanie pamięci miejscom i ludziom, którzy pozostawili po sobie zachowany obecnie krajobraz kulturowy.

5. Kultywowanie wartości, ideałów i postaw przekazywanych w rodzinie.

Rozstrzygnięcie konkursu wraz z wręczeniem nagród, wyróżnień i dyplomów nastąpi podczas Zakończenia Szkoły przez klasy IV Technikum, tj. 27 kwietnia 2018 r.

Pełny regulamin konkursu znajduje się w zakładce Konkurs.

Barbara Szykuła